BENGKEL PENULISAN ISLAM

BENGKEL PENULISAN ISLAM TARIKH & TEMPAT: Belum ditetapkan dalam waktu terdekat.

Tuesday, July 6, 2010

Testimoni Bengkel Hilal Asyraf

Bagi anda di luar sana yang berminat untuk mengikuti Bengkel Penulisan Fiksyen Islami Bersama Hilal Asyraf tetapi masih teragak-agak untuk menempah tempat, saya turunkan di sini beberapa testimoni daripada beberapa orang calon novelis/cerpenis yang mengikuti bengkel Sdr Hilal sebelum ini (12 Jun dan 26-27 Jun):
  • "Berbaloi! Anda tidak akan jumpa tip penulis Islami di bengkel yang lain, seumpama tip yang diberikan oleh Akhi Hilal Asyraf. Saya tidak menyesal datang ke bengkel ini."
  • "Alhamdulillah, ada rangsangan untuk menulis. Dahulu rasa menulis satu fantasi tapi sekarang satu realiti. Rasanya berpijak di bumi nyata."
  • "Saudara Hilal banyak membantu dalam memberi kefahaman tentang siapa itu 'penulis Islami'. Garis panduan yang jelas dan boleh dijadikan pegangan."
  • "Memang terbaik! Moga Allah memberi hikmah dan dijadikan ibadah."
  • "Memuaskan dan santai."
  • "Tahniah. Moga-moga akan diteruskan usaha sedemikian. Saya berdoa agar Allah redha."
  • "Mudah difahami, realistik dan membuka minda!"
  • "Penuh manfaat. Perkongsian yang bagus."
Testimoni ini sedikit sebanyak menggambarkan keberkesanan bengkel.

Bagaimanapun, saya merasakan masih ada satu dua perkara yang perlu diperkemaskan lagi dalam bengkel terakhir nanti. Dan Sdr Hilal menyuarakan perkara yang sama. Saya harap, bengkel di Alor Setar itu akan mengekalkan momentum dan kekuatan dua bengkel sebelumnya, dan membaiki sedikit lompong dalam bengkel-bengkel terdahulu berdasarkan maklum balas daripada peserta sebelum ini.

Kami mensasarkan sekurang-kurangnya 20 penyertaan. Alhamdulillah, Yayasan PAKSI Kedah melalui Cikgu Sukarno A.Hamid, memberi sokongan. Beberapa orang bekas peserta bengkel penulisan GISB-Yayasan PAKSI juga akan turut hadir, selain peserta daripada kalangan warga MATRI, sekolah lama Sdr Hilal di Perlis.

Mudah-mudahan Allah lorongkan yang terbaik, dan semoga Allah berkati perjalanan bengkel serta Allah redha kepada semua yang terlibat.

No comments: