BENGKEL PENULISAN ISLAM

BENGKEL PENULISAN ISLAM TARIKH & TEMPAT: Belum ditetapkan dalam waktu terdekat.

Saturday, May 15, 2010

Hasan Suyut


Setelah hampir empat tahun berhijrah dan bermastautin di Amerika Syarikat, Hasan Suyut (foto), penulis buku Kembara Atiq Wazif: Satu Anugerah, kini pulang ke Malaysia. Beliau sekeluarga tiba beberapa hari lepas untuk melepaskan kerinduan kepada keluarga dan kampung halaman sempena percutian musim panas (summer break).

Sebelum ini dalam e-melnya Saudara Hasan menyatakan beliau akan "singgah di Malaysia". Rupanya beliau pulang bercuti bersama keluarga selama dua hingga tiga bulan tetapi beliau sendiri akan 'on-off' kerana mempunyai urusan di luar negara.

Ketika di Malaysia, beliau sekeluarga akan berada di rumah mereka di Kota Damansara. Memandangkan beliau hanya pulang sekali-sekala, dan entah bila pula akan pulang lagi ke Malaysia, Galeri Ilmu akan berbincang dengan beliau untuk mengatur program yang sesuai. Pengalaman beliau berkejar dengan masa demi memulihkan seorang anak istimewa sejak anak itu berumur 40 hari hingga kini berusia 10 tahun, sangat berharga dan wajar dikongsi dengan ramai ibu bapa di luar sana.

Sebelum ini ada beberapa pihak yang menghubungi kami dan menghubungi beliau sendiri untuk menanyakan kesediaan beliau untuk berkongsi pengalaman itu, tetapi ketika itu beliau berada di luar negara. Sekarang beliau mempunyai sedikit waktu untuk itu walaupun akan sibuk dengan beberapa urusan di luar negara dalam tempoh dua bulan percutian ini.


1 comment:

Dr Wan said...

Assalamualaikaum..kepada ibu bapa yg memiliki anak istimewa seperti masalah Autism,Dyslexia,Cereb Palsy ,Sawan sila berhubung terus dengan saya untuk mendapatkan rawatan secara holistik di Pusat Rawatan Fitrah Healthcare Centre Gombak.Jaminan dlm tempoh 6 bulan akan menampakkan perubahan.
019 6676236 -Dr Wan