BENGKEL PENULISAN ISLAM

BENGKEL PENULISAN ISLAM TARIKH & TEMPAT: Belum ditetapkan dalam waktu terdekat.

Thursday, March 3, 2011

Kembali Berblog

Alhamdulillah, setelah berbulan-bulan lamanya saya tinggalkan blog ini tanpa apa-apa perkongsian, hari ini saya mendapat semangat baru untuk kembali menulis di sini.

Terima kasih kepada sahabat-sahabat di bahagian promosi GISB yang membantu memulihkan blog ini daripada keadaannya yang lari 'setting' sebelum ini akibat kesilapan sendiri. Ibarat tikus membaiki labu, hasrat membuat sedikit ubah suai pada wajah blog bertukar haru. Entah apa hikmahnya.


Apa pun, syukurlah ... saya dapat menyambung perkongsian hari ini. Baru-baru ini rakan seperjuangan yang juga ketua pejabat saya, Encik Wan Azmin, meneliti koleksi panduan-panduan penulisan yang saya sediakan sejak beberapa waktu dulu untuk pelbagai tujuan, termasuk untuk mengendalikan bengkel-bengkel penulisan. Katanya, panduan-panduan itu elok dikongsikan dengan para pengunjung blog saya.

Saya akan melihat semula bahan-bahan itu dan membuat posting mana-mana panduan yang belum saya kongsikan dalam entri-entri sebelum ini, insya-Allah. Moga ada manfaatnya.

Mohon doa daripada sahabat-sahabat.

Untuk hari ini, saya akan kongsikan '10 Halangan Menulis', bahan yang saya suka kongsikan dengan peserta-peserta bengkel saya.

No comments: